2014. január 21., kedd

Zserbógolyó

Karácsony táján szerintem mindenki gyakrabban az édességeket nézegeti a receptes oldalakon. A Balhétteremre én is jól odaragadtam, és a végén "hozzáértő" bonbongyárosnak kezdtem magam érezni. Pedig hát volt ...  1 db bombonformám a hugomtól. Azóta 4 van, és agyalok, hogyan lehet összeegyeztetni ezt a Biobrigisséggel, és hogy mikor érnek meg végre a többiek a karobcsokira. ;)
No, addig, addig, hogy a végén egy falat étcsokit is ettem, amit a Férj abban a minutumban lefotózott. Persze ezzel csak azt éri el, hogy máskor még könnyebb legyen megállnom. Bár amúgy sem nehéz, mert hasonló eset tavaly ilyentájt volt egyszer.

A receptre visszatérve, ez a zserbógombóc a kiindulópont. Kicsit egyszerűsítettem, mert a töltelék már a 3 fő összetevőből is igen finom, és az alkohol amúgy sem jön szóba nálunk. 
A bevonat jó fajta, alacsony cukortartalmú étcsokoládé volt. A csokitemperálás azért fontos, hogy ne legyen a bonbon később fakó és márványos, tudtam meg Emőkétől.
Első nekifutásra -kell nekem emlékezetből csinálni mindent- kifelejtettem a golyóbisok hűtőbe tételét csokibevonás előtt. Mind szépen lekúszott az alufóliára (még jó, hogy a hungarocellre raktam egy réteget). No, akkor eszembe jutott... :)

Hozzávalók a töltelékhez:
15 dkg aszalt sárgabarack
15 dkg darált dió
2 ek gyümölcscukor
3 ek víz
(akinek nagyon hiányzik, rumaroma)

Az aszalt sárgabarackokat a vízben áztatjuk egy órát, majd a robotgéppel / botmixerrel finomra turmixoljuk. Hozzáadjuk a diót, és a gyümölcscukrot is. 
Amikor összeállt a massza, kis golyóbisokat formázunk. Hűtőbe tesszük.

Hozzávalók a bevonathoz:
15 dkg étcsokoládé
1 ek olaj

A csokoládé 2/3-át megolvasztjuk gőz fölött az olajjal, vigyázunk, hogy ne menjen 45 fok fölé a hőmérséklete (jó melegnek érezzük), levesszük a tűzről, és a maradék 1/3-nyi csokoládét lassan belekeverjük. Ezzel a módszerrel a bevonat később is szép fényes marad.

Egy darab hungarocellre teszünk egy réteg alufóliát, és majd arra szurkáljuk a bevont golyóbisokat.
A hűtőből kivett golyókat fokpiszkálóra tűzzük. Belemártjuk a csokoládéba, és beleszúrjuk a hungarocellbe.
Nekem nagyon sok csokoládé került a golyókra, ezért kicsit megpörgettem őket a mártás után. Így még érdekes formájú is lett a bevonat.


 

Nincsenek megjegyzések: