2010. június 22., kedd

Almás banános muffin

Pilchard (KÖSZI) reform muffinja volt az első, amit szimpatikusnak ítéltem a Google találatai közül, 3 percben megkerestem, elolvastam, leírtam, és szaladtam is vissza a földszintre, mert lenn pizza sült, és zöldséges lencseleves főtt.
Egyébként csak azért készült, mert napok óta sajnálkozva nézek három banánt, amit még egy elmaradt gyümölcssalátába terveztem. Akkor kapálás volt, azóta meg valahogy nem ettük meg.
Még nem kóstoltam, este 9-kor már nem barátkozunk ilyenekkel, de ha olyan íze lesz, mint illata, akkor nagyon finom.
És igen, viszonylag könnyen kijött a formából, puha, hamar megsült... lesz még ismétlés belőle.
Az eredeti recepthez képest változtattam annyit, hogy kicsit több lisztet tettem hozzá, mert a banánt keveselltem, így almát  reszeltem hozzá, de azt meg már sokalltam. :) Almalé helyett mustom volt, plusz belecsempésztem némi lenmagot, és fűszereket.


Hozzávalók: (kb. 16 db-hoz)

15 dkg tk tönkölyliszt
15 deka zabpehely
3 érett banán
1 alma
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
0,8 dl olaj
0,5 dl szőlőlé
1 ek lenmag
1 ek méz
1 csipet fahéj
1 csipet szegfűszeg

Előmelegítettem a sütőt. (Pizzasütéssel...;)  Jó, jó. El lehet tekinteni tőle.)
Az almát megreszeltem, a banánokat szétnyomkodtam, majd a többi hozzávalóval együtt alaposan összekevertem, és 1-1 púpos evőkanállal tettem a formákba.
Kb. 25 perc alatt 200 C-on sült meg.

Várom a reggelt... :)

2 megjegyzés:

Eszter írta...

Na, milyen lett??????

Bridge írta...

Finommmmmmmmmmmmmm! :)
És a család is egyetért!
A gyümölcs ahogy megsült benne kicsit olyan karamelles, pirult olajos mag hatású lett.