2010. január 22., péntek

Hajdinás süti/reggeli

- Sütit eszel reggelire?
- Ja! :)
Először mosolygok rá, azután kibuggyan belőlem a nevetés. Milyen jó nekem. :) És valóban, Miért ne lenne jó. Reggel mindig jól esik az édes, gyümölcsös. Cukor nincs benne, a rosttartalma magas, a gyümölcsök lédúsak és sok bennük a vitamin, a gabonafélékben szintén, továbbá a teljes kiőrlésűek ásványianyag tartalma is jelentős, a lenmag meg omega3 és 6 zsírsavakban gazdag. No kérem, tényleg jó.

Miután elég sok körtés köles rétest ettem reggelire, a kásák meg valahogy mostanában nem kellenek, és a szállításuk is macerás, kiagyaltam hajdinából valamit. Finom lett, sőt számomra az asztalt gyümölcsök miatt egy-egy falat még túl édes is, főleg a szilva. (Hm, ilyenkor élvezi az ember a nyári munkája gyümölcsét, még ha kevésbé lédús is.)

Hozzávalók:
30 dkg hajdinaliszt (kávédarálóval őröltem most)
20 dkg tk tönkölyliszt
1 l növényi tej (ennél szója)
2 marék aszalt gyümölcs felaprítva
2 ek olivaolaj
2 ek méz / 20 csepp sztívia
1 csipet só
2 ek lenmag és szezámmag őrölve
1 cs foszfát mentes borkősütőpor

Mindezt jó alaposan elkevertem, majd 50 percig sütöttem 180 C-on.

Hát, nem egy piskóta könnyűségű, de teljesen átsült. Friss gyümölcsökkel pedig nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések: